Arşiv Kalıntıları, 2023
29.7x 180 x 21 cm, 7 parça plaka (Her biri 29.7 x 21 cm)
Pvc laminasyon, kağıt tozu
Çalışmayı oluşturan 7 plaka, kişisel arşivi oluşturan ve artık saklı tutmanın anlamı kalmayan fakat atılamayan defter, resmi evraklar, not ve fotoğraf gibi nesnelerin tanınmayacak şekilde form değiştirmiş hallerinden oluşuyor. Arşivin deforme olmuş hali, geçmişin bazı kısımlarının bilinçli ve kontrollü bir şekilde silinmesiyle yeni bir arşivleme metodu vaat ediyor. Tüm bu plakalar bütünü hatırlamak, unutmak; korumak, yok etmek; düzenlemek, karıştırmak zıtlıklarından beslenerek, belleği yeni formuyla sunuyor.
İncelenebilir Kayıtlar, 2023
Değişken ölçüler (Yaklaşık 4 kg)
Kağıt hamuru
"İncelenebilir Kayıtlar" toplumsal hafıza ve arşiv konularını irdeler. Sahip çıkılamayan, saklanamayan, kaybolan belgelerin bir yansımasıdır. Bir yığın kaybolan, değiştirilen, imha edilen ve artık erişilemeyecek, incelenemeyecek belge -bilgi- bulunmaktadır ve belgelerin -kağıtların- biçimleri, artık arayıp da bulunamaz, incelenemez oluşunu ironik bir dille aktarır.
Place of Others’ Archive, 2023
Değişken boyutlar
Kül, kağıt hamuru
Çalışma, başkalarının arşivlerinden alınan belgelerden oluşur. Toplanan belgeler, yakılarak ve çözündürülerek deforme edilir. Kül ve kağıt hamurundan oluşan arşiv, mekanda bulunan karolar üzerinde kare oluşturacak şekilde yerleştirilir. İzleyiciler, oluşturulan "Place of Others' Archive"in içine girmeye ve başkalarının kısıtlı ve deforme arşivini deneyimlemeye teşvik edilir.
Notlar, s.1, 2023
307 x 336 cm
136 adet A4 kağıt
Çalışma, bir sayfanın üzerindeki satırlar şeklinde sıralanan kağıtlar üzerinde sanat-kültür yöneticisi adaylarının yararlandığı ve yararlanabilecekleri metinleri barındırır. Sanat-kültür yönetimi açısından önemli olan bu metinler, müzeler ve müzecilik tarihinden başlayarak galeriler ve galericilik, sanat-kültür emekçiliği ve küratörlük kavramlarına değinir. Çalışma, önemli bir arşivi sunmasının yanı sıra, “Bir sanat-kültür yöneticisi adayının yararlandığı notları sergilenmesi bir ‘iş’ kabul edilebilir mi?” sorusunu yöneltir.
Rutubet, 2022
Değişken boyutlar
Mekana özgü yerleştirme
Davutpaşa Taş Kışla Binası, tarihsel süreçte farklı sebeplerle kullanılarak varlığını günümüze kadar devam ettirmiştir. Çalışmanın yer aldığı H blok, Taş Kışla Binası'nın yanına Sanat ve Tasarım Fakültesi’nin Beşiktaş’tan Davutpaşa’ya taşınmasıyla eklenir. Taş Kışla Binası'ndan tamamen ayrık olan bu eklektik yapı, yapıldığı günden itibaren rutubet almaktadır. Davutpaşa Kışlası'nın en alt katı, 1980 döneminin siyasi düşünce suçlularını cezalandırmak veya rutubet aracılığıyla sağlıklarını bozmak için kullanılan bir havalandırma deliğidir.
Yapının içerisinde organik yollarla ortaya çıkan rutubetin çalışmadaki inorganik hali, Davutpaşa Kışlası'nın tarihsel kimliğini hatırlatan bir tavırla izleyiciyi mekana girdiği koridorda karşılar. Rutubet, tarihsel bir dönemi anmasının yanı sıra günümüzde kullanılmaya devam eden ve içinde kil havuzunun bulunduğu kil atölyesine de atıfta bulunur.
Maruz, 2023
4’40’’
Mekana özgü video yerleştirmesi
https://www.melirumeysa.net/exposed
'Maruz', Davutpaşa Kışlası'nın tarihsel kimliğini hatırlatır bir tavırla izleyici H blok koridorunda karşılayan 'Rutubet'in zarara uğramasından doğar. 'Rutubet', var olduğu günden itibaren kazınmaya ve üstünün boyanmasına maruz kalır.
Maruz, bulunduğu alanın yakın geçmişini hatırlatır bir tavırla izleyiciyi H blok koridorunda karşılayan Rutubet'in zarara maruz kalmasını ele alır. 'Rutubet' ile aynı mekana ait rutubetli bir duvarın kazınmasından oluşan performansın kaydı, Rutubet'in boyanmaya maruz kalan kısmına denk düşer. Rutubetten kabaran bir duvarın kazınmasıyla geniş açıda başlayan video ilerledikçe bu görüntü yakınlaşır. Sonlara doğru yavaşça fade olan video, alanda izlendiğinde arkadan gelen kazıma sesleri eşliğinde videoyla yamalanan beyaz duvarı görünür kılar.
Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi'nde Bileşik Sanatlar ve Sanat ve Kültür Yönetimi bölümlerinde çift anadal lisans eğitimine devam etmektedir. .artSümer’de galeri asistanı olarak çalışmaktadır.
Çalışmalarında günlük hayatın sıradan görünen yönlerini keşfetmeye odaklanır. Projelerinde nesnelerin geçmişini ve hafızasını daha görünür hale getirme yolunu seçer. Üretimlerini yazılı belgelere odaklanarak sürdürmekte ve malzemenin deneyselliğine önem vererek sürecin çalışma gidişatını etkilemesine izin verir. Proje tabanlı çalışmalara öncelik verir ve enstalasyon, video, performans, resim, kolaj gibi farklı medyumlardan yararlanır.
Çalışma sürecinin arşivini tuttuğu ve çalışmalarını aktardığı "Meli’den Public Günce" isimli bir e-posta bülteni hazırlar. 2023'te başladığı "Meli'den Public Günce"nin 9 sayısı yayındadır.
Yaşamına ve çalışmalarına İstanbul’da devam etmektedir.