Görsel Sanatlar

Verklarte Nacht Op.4, Tuval üzerine karışık teknik, 150x150 cm, 2021

Pelleas und Melisande Op.5, Tuval üzerine karışık teknik, 150x140 cm, 2021

Chamber Symphony No. 2, Op. 38, Tuval üzerine akrilik boya, 150x150 cm, 2022

Five Pieces for Orchestra, Op. 16, Tuval üzerine akrilik boya, 140x140 cm, 2022.

Gurre-lieder, Tuval üzerine akrilik boya, 140x120 cm, 2022

Mahler's 9th Symphony, Tuval üzerine akrilik boya, her pano 68,5x68,5 (Diptik), 2022. 1

Drei Klavierstücke Op. 11, Tuval üzerine akrilik boya, 100x100 cm, 2023.

Fünf Klavierstücke Op. 23, Tuval üzerine akrilik boya, 100x100 cm, 2023.

Faruk Çelik

Şehir: Adana
Sanat Disiplini: Resim
Sanat Üretim Süresi: 22 yıl
Hakkında:

1995’te Adana’da doğdu. 2013’te Çukurova Güzel Sanatlar Lisesini tamamladı. 2018’de Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitim Bölümü, Resim-İş Öğretmenliğini birincilik ile bitirdi. Şu anda Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Yüksek Lisans eğitimi almaktadır. Uluslararası hakemli dergilerde iki makalesi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra süreli aylık yayınlanan bir dergide sanat denemeleri yazmaktadır. Birçok ödül almakla beraber çalışmalarıyla çok sayıda ulusal, uluslararası ve jürili karma sergilerde yer almıştır. Sanatçı Bildirisi Müziği resmetme sürecinde imge kavramı, hayatın gerçekliğinden türer. Buna bağlı olarak notaların ve seslerin kendisi birer gerçeklik olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, resimlerdeki gerçeklik; müziğin imgelerinden, sürecinden veya kompozisyonundan aktarılabilir. Yani, resim başka bir sanat alanının gerçekliğiyle ve duygulamla var olur. Deleuze ve Guattari, Felsefe Nedir? kitabında “Sanat yapıtı bir duyum varlığından başka bir şey değildir: Kendi kendisinde var olur.” Burada duyum müziğin sadece sesler ile olan ilişkisi değildir, kâh müziği duyumsamak kâh duyumsanan seslerin renge dönüştürmek kâh renklerin sanatçının deneyimlerinden oluşan bir sürecin oluşumundan söz etmek pekâlâ mümkün. Resmin, kompozisyonun biçim ve içeriği bir müzik parçasıyla aynı anda başlar. Tuval o esnada boş bir şekilde durur ve müziğin başlamasıyla notaları resmetme süreci başlar. Müzikte birden çok sesin tek bir ses olarak çıkmasına karşılık, resimde bir derinliğin oluşmasına neden olabilir. Yine aynı şekilde müziğin ton değerleri resimde açık koyu değerlere denk gelebilir. Tüm bunlar müzikle beraber eşlik eder. Resimde oluşan kompozisyon kendiliğinden oluşan bir şey değildir. Söz gelimi müziği duyumsamak, resimde bir uyum denge oluşturur. Deleuze ve Guattari’nin deyişiyle, “Uyumlar duyumlardır. Düzenli ya da düzensiz ton ya da renk uyumları, müzik ya da resim duygulamlarıdır… Sanatçı algılama ve duygulam kriterleri yaratır, ancak yaratımın tek yasası bileşimin kendi başına ayakta durmak zorunda oluşudur.” Sanatçı bu süreçte deneyimleri ve sanatın müzik ile beraber yaratılış edimiyle beraber bir bütün olarak gerçekleştirdiği anda algılamaların ve duygulanımların açısından oluş sürecine girer.