Görsel Sanatlar,Güncel Sanat

Orhan Başeğmez, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik: sıkma köpük üzeri karışık teknik, ölçü:95x115 cm tarih:2021

Orhan BAŞEĞMEZ, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, 65x110 cm yüksekliği 13cm, Asamblaj ,(halı desenli ve soyu motifli bez, muşamba, karışık teknik de resim) 2022  not: genel ölçü: 65x110, asamblaj içindeki resim: 29x41 cm

Orhan BŞEĞMEZ, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik: kağıt üzeri yağlı boya, akrilik, matbaa mürekkebi, baskı boyası, ölçü:29x41 cm, tarih:2022

Orhan BŞEĞMEZ, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik: kağıt üzeri yağlı boya, akrilik, matbaa mürekkebi, baskı boyası, ölçü:29x41 cm, tarih:2022

Orhan Başeğmez, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik:  Asamblaj karışık teknik, yağlı boya, ölçü:68x68x13 cm tarih:2020

Orhan Başeğmez, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik:  Asamblaj karışık teknik de resim, ölçü:59x85x5 cm, tarih:2022

Orhan Başeğmez, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır,teknik: tuval üzeri yağlı boya, ölçü:100x200 cm tarih:2018

Orhan BŞEĞMEZ, Zamansızlaşmada Nostaljik tavır, teknik: kağıt üzeri yağlı boya, ölçü:68x100 cm, tarih:2018

Orhan Başeğmez

Şehir: Diyarbakır
Sanat Disiplini: Resim
Sanat Üretim Süresi: 17 yıl
Hakkında:

1 Haziran 1993’de Diyarbakır’da doğdu 2009-2013 Diyarbakır Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Resim Bölümü, Diyarbakır, 2013-2018 Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü bitirdi.

Çalışmalarımın, temel bir düşünde birleşmektedir. Temel düşünce: Dünyada var oluşumuzun temel nedeni sorgulayıp; insan olma erdemini ve ruhumuzu zenginleştirmektir. Bu bağlamda, sanatı da; hakikatin erdemliği ile inşa etmektir.

Bu süreçte; insanın acısını, kaygısını, suskunluğunu, dramatik yalnızlığını insan üzerine bıraktığı etkileri ortaya koymaktır. Zamansızlaşmada nostaljik tavır, bu hayatta sorgulama yöntemini, nedenini, önemini ve cevabın çok da uzakta olmayacağını anlatan bir düşünce yapısının yansımasıdır.

Kavramsal ve biçimsel olarak:

  -Kavramsal olarak ele alacak olursak, genel olarak çalışmalarımda Zamansızlaşmada Nostaljik Tavır konusunu ele alıyorum. En yalın haliyle sisteme dahil olamamış bireylerin ruhsal yapıların trajedisini yansıtmaya çalışırken inanç, bilim ve özgür iradenin sonsuz çatışmasına dair izler taşımaktır.

-Biçimsel bağlamda ise eserlerimde yaşamsal kalıntılarıyla beraber geçmişi ve şimdiyi çağdaş bir tavırla buluşturmaya çalışıyorum. Bu anlamda çalışmalarımın yapısı tarihsel bir süreç gibi katmanlı bir biçimde ilerlerken kendinden olan bir dili, bir bağlamı evrensel bir biçime taşımasıdır.