Görsel Sanatlar,Güncel Sanat

Say Baştan Serisi: Bir Sonraki Zamana 50 cm * 50 cm Tuval Üzerine Pul El İle Dikiş

Say Baştan Serisi: Kişisel Tarihin Belli Bir Zamanı 50 cm * 50 cm Tuval Üzerine Pul El İle Dikiş

Say Baştan  50 cm * 50 cm Tuval Üzerine Pul El İle Dikiş

Poşetler Serisi 2: Taşrada Bir AVM, Metal Üzerine Yağlı Boya 10 cm* 15 cm* 5 cm (6 Adet)

Poşetler Serisi: Sentetik Doğa, 130 cm*170 cm Tuval Üzerine Yağlı Boya

Poşetler Serisi Sentetik Natürmort 110cm*130 cm Tuval Üzerine Yağlı Boya

Medusa Serisi: Zenginleştirilmiş İnternet Deneyimi, Nesne Üzerine Akrilik Boya , 14 cm*12cm*6cm

Medusa Serisi: İyi Seyirler, Nesne Üzerine Yağlı Boya  33cm*38cm*43cm

Yağmur Kevser Barutçu

Şehir: Hatay
Sanat Disiplini: Disiplinlerarası
Sanat Üretim Süresi: 8 yıl
Hakkında:

1996 yılında Malatya’da doğdu. Üniversiteye kadar ki eğitimini burada aldı. 2019 yılında Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünden mezun oldu. 2023 yılında Düzce Üniversitesinden aynı bölüme ait yüksek lisans eğitimini bitirdi. Çalışmalarında tüketim nesneleri ve marka göstergeleri olarak kullandığı poşet fenomenleri ile irdelediği tüketim kültürünü süreçle birlikte popülere ait pullar ve geleneksel motiflerle oluşturduğu çatışmalar ile kültür endüstrisi irdelemeleri yapmıştır.

Poşetler Serisi; günümüz aristokrasisinin güç göstergesi alışveriş poşetlerini sanat nesnesi olarak tuvale dönüştürmektedir. Kamusal alandan çıkıp bireysel alan olan eve geldiğinde poşetlerin atıl nesne olma görünümünü içerisi boş imgelenen poşet görselleri ile ele alan çalışmalar büyük ölçekli tuvaller üzerine yağlı boya tekniği ile oluşturulmuştur.

 Poşetler 2 Serisi; göstergelerin çeşitli medyumlar aracılığı ile konumlandırılması ile oluşmaktadır. Plastik ya da kâğıt formda olan alışılmış nesnelerin metal form ile direnç kazandırılarak modern insanın tüketim arzusu direnç malzemesi ile form bulan poşetler üzerinde ezici güce sahiptir. Alışılmış poşet formlarından ayrışarak daha küçük ebatlarda üretilen metal poşetler gösterge değerinin minimalize edilmiş boyutlara boyun eğmeyen vahşi güdüsünü ele almaktadır. Geleneksel motiflerin istilasına maruz bırakılan poşetler melezleşen kültürün şirket politikaları ile inorganik şekillenmesi sürecini alt metninde barındırmaktadır. 

Tüketimi nesneler odağından ayırmadan ama aynı zamanda kültüründe tüketim nesnesi olarak form bulduğu kültür endüstrisi çağında bireylerin duyuş, algılayış ve yaşam faaliyetleri üzerinde tahakküm kuran tüketim söylencelerinin yansıması olarak üretilen Say Baştan Serisi ışık, zaman ve mekânı üretildiği nesnenin özellikleri ile kendi anlam katmanına dâhil etmektedir. Mozaik müzelerindeki mozaik kalıntıları gibi silinmiş boşluk ve doluluklara sahip olan kilim motiflerinin pullar ile işlendiği çalışmalar kendi yapısı gereği izleyicisini kendinde yansıtma gücünü elinde tutar. Bu nedenle de izleyicisinin kendisindeki yansımasını bulunduğu zaman ve mekâna bağlı olarak izleyicisine sunmaktadır. Aynı çağın insanlarının ürettiği kültür formunun zaman gibi akışkan bir zemin üzerinde popülere ait olan pullar ile yorumlandığı Say Baştan Serisi, yarım kalmış ama aynı zamanda sürekli canlılığını koruyan tavrı ile kültür endüstrisi çerçevesinde irdelenmektedir. Çalışmaların üretim pratikleri ve konu çerçevesi bağlamında ilerleyiş perspektifinin görünümü bu şekilde ele alınmakla birlikte üretim sürecine Hatay’da devam eden sanatçı yurt içi ve yurt dışında bulunan çeşitli sergilerde yer almıştır. Yer sergi ve projeler;

2024 1. İzmir Akdeniz Bienali. 2023 Culture Civic Eşikte Birlikte: Sanatçılar ve Küratörler kapasite geliştirme fonu. 

2022 Kültür Turizm Bakanlığı Genç Güncel Sanat: 8 seçkisi.

2022 Sanata Bi Yer: Art Pick* Han Space ‘Doğa Nerede?’ sergisi. 

2021 Kültür Turizm Bakanlığı Genç Güncel Sanat: 7 seçkisi. 2020 Rotary Genç Sanatçılar Seçkisinde yer aldı. 

2020 yılında Avrupa Birliğinin desteklediği Elele kültürler arası diyalog programının fonladığı kişisel projesi olan 'Bal' adlı çalışmayı gerçekleştirdi.